houkuttele sivustolle vierailijoita ja tee heistä nopeasti asiakkaita

mihin mobiilikauppa tarvitaan?

Mobiilikauppa ei ole enää pelkkä trendi tai edes mahdollisuus - se on eräs kulutussisällön uusi perusedellytys. Yhä useammat meistä käyttävät nettiä missä tahansa ja milloin tahansa. Maailmassa arvellaan olevan 1,91 miljardia älypuhelimen käyttäjää 2015 loppuun mennessä (Lähde: Statista).

Nykyajan kuluttajat vaihtavat päivän aikana saumattomasti laitteesta toiseen aina tarpeen mukaan, ja käyttävät älypuhelimia, tabletteja ja kannettavia. Kauppiaiden on pystyttävä tarjoamaan saumattomasti yhteensopivia kokemuksia kaikilla laitekanavilla, ja yleensä laite valitaan kontekstin mukaan. Käytettävissä oleva aika, tavoite, sijainti ja mieliala määräävät sen, mitä laitetta asiakas käyttää vuorovaikutukseen brändisi kanssa.




Kaikki VAIMOn kohtaamat kauppiaat pyytävät mobiilikaupankäynti strategiaan liittyviä neuvoja tavalla tai toisella. Merkittävä mobiililaitteiden käytön yleistyminen B2C- ja B2B-kauppiaiden sivustojen selailussa vaikuttaa kauppiaiden verkkokauppastrategiaan. Vuonna 2014 VAIMOn kymmenen kärkeen kuuluvien asiakkaiden koko sivuston liikenteestä vähintään 60 % oli peräisin mobiililaitteista, eikä vauhti ole ainakaan hidastunut.

miten mobiilikauppaa voi kehittää?

Paras tapa aloittaa on seurata, mitä asiakkaat tekevät sivustolla. Analysoimalla sitä, miten paljon sivustoa käytetään mobiililaitteilla, saadaan selville mistä vierailijat tulevat, kuinka pitkään he viipyvät sivustolla, mitä laitteita käytetään eniten sekä paljon muuta hyödyllistä Google Analyticsin avulla saatavaa tietoa.

Mobiilistrategian tulisi keskittyä mobiililaitteilla tapahtuvaan käyttöön, eikä pakottaa sivuston käyttäjiä käyttämään "optimoitua" versiota varsinaisesta sivustosta.



                                      


miten vaimo voi auttaa?

Meillä on runsaasti eri ominaisuuksia käsittäviä Magentoon perustuvia mobiilikaupparatkaisuja, jotka on suunniteltu tarjoamaan kuluttajille erinomainen mobiilisivuston käyttökokemus. Päätät itse täysin verkkokanavasi sisällöstä ja sen joustavuudesta, ulkoasusta ja toiminnoista. Autamme arvioimaan nykyisen mobiilisivustosi sekä määrittelemään ja toteuttamaan uusimmat mobiilikauppastrategiat ja -ratkaisut, joita nykyiset kuluttajat vaativat, perehtymällä asiakkaisiisi sekä siihen millaisia mobiililaitteita he käyttävät sivustollasi vierailuun. Autamme optimaalisten käytäntöjen avulla määrittelemään lähtötilanteeseen ja tavoitteisiin sekä aikatauluun ja budjettiin perustuvan mobiilikaupankäynnin etenemissuunnitelman.



Meillä on tarvittava kokemus ja tietotaito responsiivista suunnittelua hyödyntävien mobiilisivustojen, sovellusten sekä sivustojen kehittämiseen. Voimme ehdottaa erilaisia etenemistapoja riippuen siitä, millaisen mobiilikauppakokemusen haluat tarjota asiakkaillesi ja millaisia toiveita ja tavoitteita sinulla on.

Suosituin ja myös suositelluin käyttäjäystävällisen mobiilisivuston kehittämismenetelmä on responsiivisuuden painottaminen. Ota yhteyttä ja kerromme, miten voimme auttaa yritystäsi laatimaan sekä noudattamaan menestyksekästä mobiilikauppastrategiaa.


RESPOnsiivinen suunnittelu 


Verkkoympäristö muuttuu jatkuvasti yhä vaativammaksi ja monitahoisemmaksi, ja erinomaisen käyttökokemuksen tarjoaminen kasvavalle älypuhelinten ja tablettien käyttäjäryhmälle ei ole koskaan ollut yhtä tärkeätä kuin nyt. Emme enää pysty pysymään loputtomien uusien näyttöresoluutioiden ja uusien laitteiden vauhdissa. Uusien sivustoversioiden laatiminen jokaiselle uudelle näyttöresoluutiolle ja laitteelle tai edes suosituimmille laitteille on epäkäytännöllistä sekä kallista. Niinpä suosittelemmekin, että sivustojen suunnittelussa hyödynnetään responsiivista suunnittelua. Responsiivisen suunnittelun ansiosta mobiilikauppasivusto tunnistaa ja mukautuu asiakkaan laitteeseen riippumatta siitä, mitä laitetta käytetään. Joustavia kuvia, fluid gridejä ja mediatyypin määritystä käytetään täydellisen ulkoasun varmistamiseen käytettävän laitteen näytön koosta riippumatta. Responsiivinen sivustosuunnittelu on ensisijainen ja fiksuin tapa optimoida mobiilisivustot, ja se on myös Googlen suosittelema paras käytäntö sivustojen kehittämiseen. Responsiivinen suunnittelu parantaa myös sivustosi näkyvyyttä hakukoneissa.






Ajatuksena on saada sivustosi näyttämään sekä toimimaan samaan tapana kuin mobiilaitteiden omat sovellukset. Jos käyttäjä esimerkiksi seuraa sähköpostin linkkiä mobiililaitteella ja saapuu sivustollesi, hänen on saatava vähintään sama tai mielellään parempi käyttökokemus kuin pöytätietokoneen käyttäjä. Responsiivinen suunnittelu ei ehkä korvaa mobiilikauppasivustoja tai älypuhelimien tai tablettien sovelluksia vielä lähitulevaisuudessa, mutta se tarjoaa useita etuja esimerkiksi sivuston matalampien ylläpitokustannusten sekä integoritujen hakukoneoptimointien muodossa. Responsiivisen suunnittelun avulla voit luoda yhden sivuston ja ylläpitää yhtä sisältöä sekä tuoteluetteloa useiden eri laitteiden käyttäjille. 

Lue lisää Björn Borgin responsiivisen sivuston menestystarinasta.



Haluatko lisätietoja? Ota yhteyttä